Sider

onsdag den 20. februar 2013

Baby tæpper - del 2

Jeg elsker at lave babytæpper, laver dem gerne som barselsgaver og synes aldrig man kan få for mange.  African flower hexagonen er så fin og jeg har set det lavet både i ens haxagoner og i mange farvestrålende kombinationer og der er alle lige flotte.



Til mindstemanden har jeg dog valgt en lidt mere afdæmpet version, hvor alle hexagoner er ens i blå, råhvid, beige og brun, det giver et mere "roligt" tæppe. Det er hæklet i merino uld og måler ca 80 x 60 cm. Hexagonerne er hæklet sammen, men hvis jeg skulle gøre det igen, ville jeg nok vælge at sy dem sammen.


(Tæppet passer også fantastisk til den Juno seng jeg endelig har overbevist faren om at 
mindstemanden skal sove i og som nu er fundet på DBA og står og pynter i stuen)

Alle hans tæpper er lavet i uld og nu tænker jeg at det er på tide at gå i gang med et sommertæppe i bomuld. Nu er spørgsmålet så bare om det skal være i granny stripes, firkanter, i blå nuancer eller alle regnbuens farver....


2 kommentarer:

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar