Sider

tirsdag den 19. februar 2013

Endelig "strikkevoksen"

Strikkede strømper har været et projekt jeg altid har udskudt, nok mest fordi jeg synes de der strømpepinde er lidt djævelske. Samtidig er der jo det dilemma at bare fordi man har strikket en strømpe færdig, så er man jo ikke færdig... Man mangler stadig at gøre præcis det samme en gang til.

Nå men efter at have fået min mor til at strikke strømper til alle i familien, inklusiv undertegnede, kæresten og mindstemanden, fik jeg dårlig samvittighed over at hun ikke havde tid til de sjove projekter, så jeg tænkte at det var på tide at kaste sig ud i projektet.  Havde en ide om at det skulle være noget helt enkelt strømpegarn der blot skiftede mellem sort og hvidt, men fik at vide flere steder at det ville der ikke være noget salg i så det ville jeg ikke finde. Jeg ved godt at man bare kan købe sort og hvidt garn og skifte selv, men det var alligevel for meget for en strømpejomfru. Så jeg fandt noget garn i Uldstedet, og kastede mig over første strømpe. Det gik forrygende og første strømpe var hurtigt færdigt. Så blev den lagt væk og jeg kastede mig over andre projekter. Men igår blev den sidste strømpe endelig færdig!! Selvom der er plads til forbedringer, er jeg svært tilfreds med at kunne tage min egne hjemmestrikkede strømper på idag.

De er meget friske i farven, jeg ved det! Men ville ikke starte med det pæneste garn, det gemmer jeg til næste gang :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar