Sider

torsdag den 14. marts 2013

Pusle underlag


Anden del af den barselsgave jeg viste tidligere er dette pusle underlag.

Det grønne skildpadde stof er fra Malika og Rosa og valgt til min veninde der elsker grønt. Pusle underlaget er syet af 1 stk pladevat, 1 stk stof og 1 stk frotté med gummi, alle klippet i stykker på 65 x 50 cm. Jeg har lavet et pusle underlag til mig selv også, men det er faktisk lidt for stort, så jeg gik lidt ned i størrelse.

På frotté stoffet har jeg syet et bånd således at man altid kan ligge babyen den samme vej på pusleunderlaget.  

Ellers er det lige til:
Klip stykkerne, zig zag pladevat og stof sammen, lig soffet ret mod ret med frottén og sy rundt til der er en åbning på ca 10 cm tilbage. Hvis der skal bindebånd på, skal dette sys ind i med det samme. Vend og pres, fold om ved åbningen og sæt fast med nåle. Sy en stikning hele vejen rundt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar