Sider

onsdag den 17. april 2013

Neon tørklæde med hæklet kant

På min shoppetur den anden dag, var jeg så god en kunde at jeg fik et tørklæde med i købet. Det har den helt mode-rigtige koral neon farve og passer lige til nogle af de ting jeg har købt mig for nylig.

Jeg elsker tørklæder lige så meget som andre piger, men har nemt nok ved at holde varmen, især om sommeren. Så tørklædet, der var ret stort til at starte med, er blevet klippet på midten og syet. For at give det lidt kontrast, og få lidt pause fra mit strikke projekt og liiige bruge min super sharp crochet hook, har jeg hæklet en muslinge kant på i sort. Det er noget broderi garn i bomuld, på spole (altså ikke det traditionelle i bundter) jeg har brugt denne gang.



Hæklenålen er stadig lidt hård ved stoffet, jeg skal have afprøvet den på noget tykkere end dag ved lejlighed. Men selvom udtrykket bliver lidt hullet omkring de mange stangmasker, er det blevet rigtig fint. Forestiller mig at det kunne blive godt på et tæppe eller lign.



Nu har jeg så et stykke neon stof tilbage som jeg ikke helt ved hvad jeg skal stille op med. Nogle foreslag?

2 kommentarer:

  1. Super ide.
    Jeg tillader mig at stjæle den ;)
    Jeg kan nemlig også sagtens holde varmen med et lidt mindre tørklæde og så pynter det helt gevaldigt med en kontrastkant.

    Rigtig flot!

    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :-) Og tak for din kommentar.

      Hilsen Gitte

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar