Sider

onsdag den 29. maj 2013

Endnu en solhat

For 10 år siden syede jeg en kjole til min venindes første datter. Den blev siden brugt som tunika, derefter som top og tog samme tur med pige nummer 2. Da hun fik pige nummer 3 havde den udtjent sin værnepligt og kunne ikke mere. Da min veninde spurgte om jeg måske kunne sy en mere i det stof, var det stof forlængst væk. Den anden dag fandt jeg dog resterne og selvom det selvfølgelig overhovedet ikke er det samme, så var der nok til en lille sommerhat til hendes, nu 3 årige datter (bedre sent end aldrig). Faktisk tror jeg også at jeg vil lave en "dukke" af det, alla dem jeg har set her, så kan det blive et helt sæt.

Det var så hyggeligt at sidde og sy noget der havde så lang en historie. Og dejligt at vide noget jeg syede for mange år siden, har været så flittigt brugt. -Det varme ens krea-hjerte :-)


Som man lige kan ane, har jeg brugt det samme stof, som jeg brugte til min make up pung til undersiden af skyggen (bare i rosa). Mønsteret er et gratis mønster fra Ottobre (som jeg forsøger at linke til uden held, men det hedder Girls Hat). Det krævede lige en opsprætning at få de spidse dele til at mødes fint på toppen, men det lykkedes i andet forsøg. Man kan måske sige at stoffet ikke egner sig super godt til at blive klippet i små stykker, men i denne sammenhæng er det vigtigere at hun fik noget i lige netop dette stof. Der er strøget vlies på begge stykker stof i skyggen, så den er godt stiv.

Nu glæder jeg mig bare til at give hende den om 14 dage og krydser fingre for at den passer. 

2 kommentarer:

  1. Hold op hvor er den fin!!! Rigtig sød form den har.
    Jeg håber den passer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ret glad for formen, efter at have syet et par stykker af de andre. - Det går jo ikke rigtig til en dreng. Du har jo en lille pige at sy til, så det er bare om at komme igang :-)

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar