Sider

mandag den 13. maj 2013

Nyt tæppe #1

Jeg tror ikke man kan få for mange hæklede tæpper... Min kæreste er måske ikke helt enig, meeeeen det vælger jeg at overhører. Det sidste tæppe jeg hæklede, "brokker" han sig over at der er for mange huller i, i næste sætning er så at det er lidt varmt (!!??). Anyways, jeg er nu startet på et nyt projekt. Manglede noget jeg bare kan have med i tasken og trængte til at lave noget i afdæmpede farver og som ikke kræver alt for meget tælle arbejde mens man er igang. Bare noget man kan hive frem i bilen, toget, på en bænk når baby sover og lignende situationer.







Nu er jeg i gang. Som en anden TV-kok har jeg forberedt lidt til indlægget, dvs jeg har hæklet firkanter de sidste par ture jeg har været på, derfor se lidt "store" bunker. Der er 12 grå, 12 sorte og 10 hvide. Den opmærksomme læser kan konstaterer at de hvide er lidt mindre end de andre, det er ikke med vilje, men jeg havde lige glemt hvor store jeg havde hæklet de andre firkanter.


Opskriften er næsten den samme som denne her, med få ændringer da jeg hækler lidt løsere. Jeg hækler på en nål 4 med kauni i sort, hvid og grå. Jeg har en plan for hvordan det færdige tæppe skal se ud, men skal lige have nogle flere firkanter og finde ud af om jeg kan hækle halve firkanter for at se om det går. Hvis ikke, kan det være jeg er nødt til at tilføje en farve mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar