Sider

tirsdag den 25. juni 2013

Broderet armbånd

Endelig! Dette stykke broderi har ligget længe og kun manglet liiiige det sidste. Nu er det færdigt og monteret. Et stk broderet armbånd ta da....


Armbåndet er broderet med broderi garn og neon koral sytråd. Sytråden er meget kraftig, hvilket er godt til broderiet, men lige knap så godt når den skal bruges i symaskinen. Det driller virkelig meget. Så den fine stikning jeg havde forestillet mig der skulle være langs kanten er blevet droppet. (man kan måske ane at understråden har tendens til knuder på billedet).

Armbåndet er lavet som jeg laver suttesnore, med stof på bagsiden og bånd i enderne, her for at have et sted at sætte tryklåsen. Det sværeste er at få vendt stof og broderi når det er syet sammen og få lavet en pæn lukning i enderne.



Synes faktisk at det er blevet meget godt. Men hvad siger I andre?

Holder det med broderet armbånd?

4 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Hold da op, det er super lækkert og flot. Det kunne være jeg skulle gå igang med broderinålen (jeg har jo ikke 100 andre projekter...)SMUKT
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karen :-) Broderi er lidt smartere end symaskinen her i denne ferie tid, for man kan tage det med overalt :-) Det store spørgsmål er hvad man skal tage med af strikke tøj, hækle tøj, broderi eller en god bog.

      KH Gitte

      Slet
  2. Ja, jeg synes også, at det holder!! Og jeg burde helt klart skrive det på min to-do for sommeren. Jeg har jo oven i købet sådan noget fint Aida bånd, jeg kunne bruge... Så er det bare motiv... hmm...

    SvarSlet
    Svar
    1. Er sikker på at du kan finde på noget piv frækt at kommer på. Evt et af de der citater fra hende Julie :-)

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar