Sider

lørdag den 30. november 2013

selvforsyning








Manden har været på jagt og fik en enkelt fasan og due med hjem. Jeg er normalt ikke en madblogger, men jeg gætter på at min blog i fremtiden kommer til at være andet end blot en kreablog, for om lidt begynder vores nye liv i et hus på landet, hvor grunden rummer rige muligheder for selvforsyning både af grønsager og frugter og får i foldene. Vi glæder os til det liv vi nu skal igang med.

Men fasan og duen, blev stegt på panden og brugt som topping til en lækker tyk grøntsags suppe. Jeg håber fremtiden bringer meget mere af den slags.

*****
The man of the house has been out hunting and brought home two birds. I am normally not a food blogger, but I think my blog is about to change a bit in the future, since we are starting our new life in our new house in the country side soon, with the possibility of growing our own vegetables and fruit and sheep on the field. We are so excited about our new adventures. The birds where used as topping for a nice rich vegetable soup. 

6 kommentarer:

  1. Ej, hvor lækkert! Fasan smager bare så godt. Jeg har vidst ikke fulgt ordenligt med, men hvor er i flyttet henad?

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har købt vores drømmehus i Lille Skensved (af alle steder). Stråtag og med dejlig stor naturgrund.. Vi glæder os helt vildt, selvom det alligevel er lidt angstprovokerende at forlade København :-)

      Slet
    2. Ej, hvor lyder det bare skønt. Det lyder lige som noget for os. Vi har også kigget på hus i Lille skensved så måske vi bliver næsten-naboer en dag ;-)

      Slet
    3. Det kunne da være hyggeligt :-) Kan se på din blog at du også er fra sydsjælland, så det gælder jo om at komme lidt tættere på bedste forældrene, uden at komme for langt fra København.

      Slet
  2. Jeg tager hatten af for jer. Jeg er slet ikke til det pille-arbejde det kræver at stå med et helt frisk dyr. Jeg ville ønske jeg var!
    Det ser rigtigt lækkert ud i gryden!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan flå dem også :-) Men altså jeg har desikeret mus gennem hele mit speciale og phd, så jeg er færdig med den del også, det får han selv lov til at klare :-)

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar