Sider

mandag den 25. november 2013

Tøj til min egen dreng - Sy til din baby # 14

Jeg har tidligere syet denne model i en almindelig jersey og isoli. Så havde jeg klippet denne op i en helt fantastisk uld-isoli fra Stofdepotet og lavede et par justeringer i forhold til den første model. Jeg lavede blandt andet belægningen længere, så blusen kan stå åben i halsen.


Mønsteret er fra Alt om Håndarbejde (oktober), som jeg fik til blogtræffet og derefter mistede. Linette var så sød at sende mig et nyt blad (og så dukkede det gamle selvfølgelig op igen).

Det virker rigtig godt med den større belægning, desværre brugte jeg ikke vlieseline fordi ulden i sig selv er så tyk og det er lidt ærgerligt, for det ville mit ynglings stjernestof have haft godt af i denne sammenhæng. Desværre er den lige det største endnu, men det kan ikke vare længe inden jeg ruller den op i ærmerne og give ham den på :-)


*****
I have made a sweater for my boy, using some amazing wool fabric from Stofdepotet. The pattern is from Alt om håndarbejde (october 2013), which I modified a little compared to my first attempt, so that it is now possible to leave it unbuttoned so that the star fabric shows. All I need know is for my boy to grow a tiny bit so it will fit him.

16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Har taget et billede, ligger det op en af dagene :-)

      Slet
  2. Hvor er den flot, det mønster tror jeg lige jeg skal have kigget på, kan rigtig godt li det ensfarvede også lige de frække stjerner!
    Kh.
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er simpelthen så godt. Kan kun anbefales til de lidt mindre - og ville da ikke være ked af at se mønsteret i en voksen udgave :-)

      Slet
  3. Hvor er den lækker den trøje og sjovt at se hvor forskelligt udtryk de to trøjer har selv om de er syet efter samme mønster! Så fine begge to!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke. Synes det er sjovt at se forskellen :-)

      Slet
  4. Hvor er den fin og enkel :o)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sabrina. Er pjattet med det grå stof.

      Slet
  5. Hvor er den fin! Det kan være jeg skal have kigget i det blad :D

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare fed! Det giver et helt andet udtryk med ulden fremfor de andre i isoli. Det er lige før jeg selv har lyst til at krybe i sådan en skønhed :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke. Har overvejet om man kan gøre noget med et mønster på en voksen raglan sweater… Men altså, der må jeg nok købe en vokal et sted :-)

      Slet
  7. Det er altså en rigtig flot model. Den kunne jeg gerne tænke mig at få fingre i. Mon det kan lånes på biblioteket?
    /Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mon ikke. Ellers kan man købe bladet på deres hjemmeside. Og så ville jeg nok købe september bladet med, for der var sørme også nogle lækre modeller.

      Slet
  8. Lækker trøje. Det lyder lækkert med uldisoli. Jeg er altid "kun" faldet over bomulds-isoli. Det du har fået fat på der, ser dejligt varmt ud!

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar