Sider

fredag den 4. april 2014

Dåbsgave

Min veninde, der fik en fin lille pige i December, havde inviteret til barnedåb, så vi kunne fejre den lille diamant. Jeg gik måske lidt amok i barselsgaver, så det kunne jeg jo ligeså godt fortsætte med :-) 


Min veninde var ikke ude i vanvittig god tid med invitationen, så da tiden var knap og huset stadig præget af flytterod, var det om at finde på noget der kunne laves, uden at der skulle klippes for mange dele mm.

Efter et besøg hos Stofsalg i Ballerup, fandt jeg på denne måde at lave et sæt babysengetøj. Mest fordi det bordeaux røde stof, ikke var helt så blødt efter vask, som jeg gerne ville have. Heldigvis havde jeg rigeligt af det blomstrede så jeg kunne bruge det på bagsiden og bukke det om på forsiden også. Den lille blondekant synes jeg kommer fint til sin ret der på forsiden. Jeg er lidt spændt på at høre hvordan det fungere med åbningen på forsiden, i stedet for lynlås eller knapper i bunden. -Jeg har ikke set det før, måske fordi det er jordens dårligste ide og overhovedet ikke fungere... Eller også er jeg genial  og har fundet på en ny måde at lave baby sengetøj på :-)




Suttesnoren var egentlig oprindeligt tiltænkt barselspakken, så nu var det vist på tide at få den færdig. Mønsteret kan du finde her hos Astrid, der lige nu også har en give away, hvor du kan vinde noget Aida bånd til suttesnore.  Jeg sætter lidt anoraksnor i enden, men man kan også gøre som Astrid gør og bruge trykknapper og silikone ringe. Jeg har en af Astrids suttesnore og begge dele fungere fint.



Hvis du har mod på suttesnor broderi, kan du finde nogle af mine mønstre lige her

*****
For my friend, who gave birth to a beautiful  baby girl in december, I have previously made a rather large baby package. When we received an invitation for that same little girls christening, I decided to continue down that road. I came up with a new way to sew covers, either its a pain or genius, the jury is still out. But it closes on the front and not on the bottom. Hopefully she will be honest with me and tell me how it works. I originally intended for the pacifier chain to be included in the first package, so it was about time I finished it. You can find the pattern right here, if you would like to make your own.

6 kommentarer:

  1. Den suttesnor er noget så bedårende

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke. Astrid laver sådan nogle fine designs :-)

      Slet
  2. Suttesnoren er SÅ sød - den har jeg ikke set før. Håber at sengesættet bliver godt modtaget, jeg synes det blomstrede er rigtig fint. Og så fik jeg lige et fif til stofforretning i Ballerup, ikke så langt fra mig - den havde jeg ikke hørt om, så der smutter jeg forbi næste gang jeg er i nærheden :-)
    God weekend
    Kh,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mht Stofsalg, skal du forberede dig og have god tid. Det er en KÆMPE forretning ude i industrikvarteret, hvor de har alt muligt blandet, både nyt og gammelt. Det kan godt være lidt uoverskueligt :-) Nu er du advaret :-)

      Slet
  3. Man kan aldrig gå for meget amok i barselsgaver til gode veninder. :) Og tak for linket! Du har valgt nogle rigtig fine farver til uglerne, synes jeg.
    Kh Astrid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid... Og ja de er nok lidt mere pusse-nussede mine farver. Men kan næsten ikke helt dy mig. Tror jeg skal have noget af det her pige-farve-halløj ud af mit system, så min pige ikke kommer til at ligne en lille lyserød flødeskumskage :-)

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar