Sider

onsdag den 30. april 2014

Når enden er nær...



Igår var sidste dag på job for en af mine kollegaer. Hun har stået mig nær og været en virkelig god kollega. I disse tider er det der med kollegaer nogen gange lidt mærkeligt, for de kan være gode og tætte, men det er også lidt "ude af øje, ude af sind" i en stram hverdag. Så hvor nær er man egentlig? Så jeg havde gået og planlagt at jeg ville lave en lille gave til hende i afsked. Det skulle jo ikke være det vilde, men bare noget hun kan bruge i sit nye arbejde og sende mig og det tidligere firma en venlig tanke i ny og næ.

Vi render altid rundt med en notes bog til vores møder og hun er samtidig ved at tage en MBA, så det blev til et lille kontor/skole sæt.


En quiltet pung til kuglepenne og/eller små ting.


Og en notesbog med et stofomslag. På indersiden sidder mit mærke og en stikning med sølvtråd (hvilket ikke er sindssygt tydeligt her)


Stoffet er fra stofdepotet, hvilket jeg har strøget en kraftig vlieseline på inden jeg syede det sammen med det sorte inderstof. Jeg satte en elastik i syningen af bagsiden af bogen, så bogen ikke ligger og åbner sig nede i tasken. Det fungere godt og jeg er blevet lidt hooked på at sy en til mig selv også :-)

10 kommentarer:

  1. Jeg kender godt det med, at relationen til kolleger, som man egentlig var tæt med, forsvinder, når man skifter arbejde eller bare afdeling for den sags skyld. Nogle gange tror jeg simpelthen, at det er fordi, at det mest af alt arbejdet man har til fælles. Men det betyder ikke, at det ikke var/er noget særligt eller at det ikke kan opstå igen i en anden kontekst eller at man ikke fortjener en lille gave. :)
    Hvor er det dejligt, at du har lavet hende så fine ting!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vel egentlig som med kollegier og sportsklubber, at man bruger et væld af tid med folk, og når det stopper, så er det de færreste der hænger ved når tingene ændre sig.

      Slet
  2. Ej hvor er det bare en super god gave! Kan også godt nikke genkendende til det med de kollegaer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sine. Og ja, kan være noget mærkeligt noget.

      Slet
  3. Sikke en flot gave du har lavet - den bliver hun glad for :-) Jeg kender også godt det med kollegaer som "forsvinder" men har heldigvis også 2 x en flok, hvor vi mødes 2-3 gange årligt. Og det er skønt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det gode er jo også at de er der på en måde stadig væk, så har man brug for at sludre, er de ofte kun et telefon kald væk :-)

      Slet
  4. Hvor er det nogle fine gaver, du har lavet til hende! Jeg håber hun bliver rigtig glad for dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katrine. Jeg er heldig at ingen af mine kollegaer er kreative, så de er imponerede næsten lige gyldigt hvad jeg laver :-)

      Slet
  5. Hvor fint :-) Og en sød tanke at lave noget, som hun kan bruge i sit nye job.
    Jeg forstår ikke helt, hvordan den der elastik på bagsiden af bogen, holder bogen lukket.... (hvor sidder den mere præcist?), men har heller ikke sovet så meget i nat ;-) Er sikker på din kollega bliver glad for gaverne. God dag. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lige som en almindelig notes bog, tror jeg. Elastikken sidder på bagsiden og så vender man den hen over forsiden så den holdes lukket. :-)

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar