Sider

fredag den 27. juni 2014

12 months of knitting - June


Til Cecilies udfordring valgte jeg i Juni måned at gå et par pinde ned og strikke en tynd sommer sweater i alpacca fra Drops.  Her sidst på måneden føles det som om jeg har sprunget en måned over og jeg måtte faktisk tilbage for at se om den var god nok eller ej. Men altså, sidste projekt, min latte baby coat blev strikket på pind 5.5, det går immervæk lidt stærkere end at strikke på pind 3 og blev præsenteret allerede i midten af Maj, så derfor føles det som laaaaang tid siden.


Mønsteret til denne har jeg selv lavet, desværre har jeg været lidt for optimistisk i min strikke fast-løs-hed, og denne sweater er nok ikke helt de 18 måneder jeg havde intention om, men mere 1 år.... Så kan man jo også spørger sig selv hvorfor man valgte 18 måneder, når nu drengen i virkeligheden er næsten 2 år? Er jeg den eneste der tænker mit barn mindre end det er? Nå, men så er det jo heldigt at der ligger en lille dreng i maven og svømmer rundt, klar til at overtage sweateren om ca 1 års tid :-)


Materialet er som sagt Alpacca fra Drops, fundet på tilbud i den lokale garn butik. Har brugt et helt nøgle råhvid (lige til øllet) og næsten et nøgle rød. Og så er den strikket på pind 3, så det har taget lidt tid. Jeg har brugt strømpepinde til ærmet, men Anne viste et rasende smart trick den anden dag, som jeg helt sikkert skal afprøve næste gang. 


Julis projekt har været overvejet længe. For Lillebror skal selvfølgelig have sit eget tæppe lige som sin storebror. Men hvad skulle det være for et? Til Elliot strikkede jeg et modificeret Kongerige i det lækreste moskusgarn, men det har jeg ikke nok af til et tæppe mere. Dette Victoria svøb, var nok det jeg overvejede mest. Da jeg tænker at drengene skal have hver deres arvestykke (INTET pres til kommende svigerdøtre!!!) skal tæpperne jo være netop det... Så nu er jeg endt med at gå igang med et tæppe magen til Elliots, bare i råhvid alpacca silk. Nu håber jeg bare at jeg kan nå at strikke det på en måned, ellers må det blive Juli og August projektet!

14 kommentarer:

  1. Wauv hvor er den lækker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Lidt ærgerligt han ikke lige kan passe den... :-)

      Slet
  2. Det er en skøn, skøn trøje og nej, du er ikke den eneste som tror at barnet/børnene er mindre end de er - jeg har fx syet en kjole til Maja i str 1 år, da hun var 19 måneder......! ;-D
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha... :-) Det er sgu godt at høre. Dejligt at vide man ikke er den eneste!

      Slet
  3. Hvor er det bare en super dejligt trøje! Tænk hvor heldig lillebror er allerede! :) Og sit eget tæppe får han også! Jeg glæder mig rigtig meget til at se resultatet.
    Og øhm... har du tænkt dig at dele opskriften på trøjen, måske? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid... Ja ja, jeg er i hvertfalde fyldt med gode intentioner :-) Mht opskrift. Tjohh det kan da godt være, har skrevet den ned, men jo kun i str 18 måneder (eller sådan ca er det jo så) :-) Så det kan være den skal deles på bloggen en dag...

      Slet
  4. Sikke en fin, fin trøje. Godt lillebror kan overtage den. Det er utroligt som de vokser, og utroligt svært at følge med i størrelserne ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og de bliver sgu så store lige for næsen af en, uden at man opdager det!! Så vildt!

      Slet
  5. Den er virkelig sød - farven er lækker!

    SvarSlet
    Svar
    1. TAAAAAK Anja, jeg prøver også at finde på nye drengefarver så det hele ikke bliver blåt og gråt :-)

      Slet
  6. Svar
    1. Taaaak Anita... Det er den også... men nu må den bare ligge og vente... øv

      Slet
  7. Den er så skøn den trøje...

    Jeg tror jeg må prøve at lave noget lignende til både Alba og Arn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karen Elisabeth. Jo og den ville jo sagtens kunne gå til både piger og drenge.. God ide... det er jo ikke så tit at man kan lave søskende tøj på tværs af køn.

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar