Sider

tirsdag den 5. august 2014

Et mindre kongerige - 12 Months of Knitting - Juli

Hjemvendt fra en kort - men skøn ferie - på Christiansø, er det vist blevet tid til at komme lidt op i "blog gear" igen. Måske er det graviditeten, men af en eller anden grund, udmunder  det  jeg laver af kreative ting, sig bare ikke rigtig i indlæg. Tror at jeg skal til at prøve med en lidt mere struktureret tilgang til bloggen. For lysten mangler altså ikke.

Jeg følger stadig med på Cecilies 12 Months of knitting, det er så hyggeligt at have "forpligtet" sig til en ting hver måned. Dette tæppe til min kommende lille prins skulle have været en del af Boys Month 2014 også... men det blev altså kun lige færdigt i sidste øjeblik, og siden vi ikke har indlagt vand i hytten på Christiansø var der ikke mulighed for at vaske og tørre det før nu.


Tæppet er et modificeret kongerige, dvs jeg har lavet rimelig meget om på det. De originale tæpper er meget smukke, men synes også at de bliver lidt store (det kan måske også hænge sammen med at jeg strikker lidt løst, det vil jeg ikke udelukke :-) ). Så i samarbejde med Sisse fra Nørkleriet har jeg lavet min egen version af det smukke tæppe.

Hvis andre skulle have lyst, så bruger jeg opskriften herfra. Strikker til pind 37 og går derefter videre til pind 60. Herfra bruger jeg så Sisses opskrift på en anden yderbort, da den der findes i opskriften ikke rigtig vil sidde fast i hovedet på mig (og så er der ret langt rundt, hvis man skal kigge på opskriften, på HVER pind). Opskriften, burde passe sammen, men der var på en enkelt side eller to, hvor jeg havde en maske for meget og måtte strikke to masker sammen, men om det er opskrift kombinationen der ikke er helt matchede, eller mig der har haft et kort strikke-udfald, skal jeg ikke kunne sige.


 Tæppet er strikket i en råhvid blød alpacca silk (den der også har lidt merino uld i sig). Jeg har brugt ca 4 nøgler, og tæppet her er strikket på pind 3.5.


Det er anden gang jeg strikker dette tæppe (drengene skal have et hver). Det første tæppe blev strikket i skøn moskusuld som jeg havde med hjem fra Grønland, men det havde jeg ikke helt nok af til at kunne strikke et tæppe mere af, og faktisk gør mønsteret sig ikke så godt i moskus uld, fordi garnet er så dunet og let. Så det var rigtig fedt at strikke tæppet igen, i noget andet garn.

Næste projekt for August, er allerede godt igang, nemlig en Vera jakke, som jeg teststrikker for Sara Louise. Jeg mangler kun ærmerne, men var kommet afsted på ferie uden strømpepinde i den rette størrelse og magic loop virkede bare ikke, så den har lige hvilet sig et par dage. Derefter vil jeg gerne strikke endnu en Latte Baby coat til den lille ny. - Og så skal man vel også liiiiige ha strikket en babyvest og hue... Bare fordi det er så hyggeligt :-)

Hvad er jeres projekter for de kommende måneder?

15 kommentarer:

  1. Super flot tæppe. Mit august projekt i 12 mok er swallowcardiganen fra isager:) Glæder mig til at se alle dine projekter

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina! Glæder mig til at se din swallow cardigan. :-)

      Slet
  2. Smukt tæppe til den lille prins!

    SvarSlet
  3. Svar
    1. Tak Anja, bliver sgu også så stolt af mig selv, når noget lykkedes :-)

      Slet
  4. Hvor er det bare smukt!!! Jeg synes godt nok, at du er så produktiv, men det er også så dejligt at have en lille baby at drømme om og strikke til;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihh Ingrid, det er dejligt at høre du synes jeg er produktiv.. Især når man i perioder måske ikke er så aktiv på bloggen :-) Så tak for din kommentar.

      Slet
  5. Svar
    1. Tusinde tak Nicoline. Når man ikke kan gå all-in på liberty til sådan nogle skønne piger som dine, så må man jo laver blonder hvor man kan :-)

      Slet
  6. Hold nu fast, hvor er et flot, Gitte. Virkelig smukt arbejde! Jeg er tosset med strikkede blonder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak Astrid... Og det er nok også et af de eneste steder hvor man rigtig kan slippe afsted med strikkede blonder til en dreng :-)

      Slet
  7. Hvor er det bare et smukt tæppe. Det bliver skønt, at svøbe lillebror i det!
    Og sikke en fin Vera jakke. Jeg glæder mig til at se din!

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar