Sider

torsdag den 30. oktober 2014

Når man nu modtager de der magasiner skal man jo huske at bruge dem...

Jeg modtager 2 magasiner, Ottobre til børn og Alt om Håndarbejdes symagasin. Tanken er selvfølgelig at jeg her under min barsel, måske har mulighed for at sy (og strikke og hækle og....) lidt mere end når jeg starter arbejde igen. Det går ikke helt som forventet, for ofte har jeg mange planer når jeg kigger bladene igennem, men det er bare ikke altid at tiden lige er til både at tegne mønster af, klippe og sy noget man ikke har syet før. Men jeg prøver!!! Det her er en prøve:

 Beklager den virkelig dårlige selfie, men at få koordineret evt billedtagning mens det er lyst og manden er hjemme (og der ikke er to børn der kræver opmærksomhed), er noget nær en umulighed. 

Oversize bluse fra Alt om Håndarbejde 11/2014 i sort jersey med nistre fra Stof og Stil. Jerseyen er super fed, det var bare ikke lige det bedste valg til denne bluse. Stoffet er lidt for stift til denne model(det havde jeg aldrig troet jeg skulle sige om jersey), den har ikke helt det forventede fald. Derfor har jeg nu givet mig selv en udfordring her under min barsel... Jeg skal blive bedre til at kende mine stoffer. Jeg skal kaste mig ud i nye mønstre og nye stoffer og blive mere bekendt med forskellen, hvor lille den end er, på de forskellige typer. Samtidig skal jeg også sy noget mere til mig selv. Lige nu skal det være ammevenligt, men på sigt vil jeg gerne prøve kræfter med kjoler i faststof og lynlås/knapper!!

Når alt det er sagt, så er blusen lækker og den fungere godt, så jeg har fundet noget andet stof den skal sys op i næste gang.


10 kommentarer:

  1. Blusen er da rigtig fed! Er det fordi du havde forventet et mere blødt fald? Jeg har samme stof liggende og tænkte, jeg ville sy en Moneta kjole fra Colette Patterns. Er spændt på udfaldet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette. Tak og ja, den er egentlig god, det er bare faldet der ikke er blødt nok. Tænker at en blød viscose jersey eller en lidt kraftigere strik, ville falde pænere. Har hørt flere på IG og blogland "klage" lidt over faldet i jerseyen. Så det skal nok bruges til leggings eller lign, hvor strækket bliver udnyttet i pasformen.

      Slet
  2. Den ser rigtig fin ud - og stoffet lyder lækkert. Hvad tænker du, at stoffet ville være bedre til?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Signe :-) Tror det ville være bedre til leggings, eller lidt strammere bluser.

      Slet
  3. Den er ellers lækker. Måske det hjælper lidt når den er blevet vasket et par gange.

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linette... ja, jeg prøver og jeg opgiver den da ikke (den er jo drøn praktisk når man er Nora Malkeko :-)) Bruger nok bare resten af stoffet til leggings og lign. :-)

      Slet
  4. Jeg kender godt det der med at købe magasiner og så ligger de bare... Jeg køber dem ovenikøbet nogle gange uden at læse dem bagefter - virkelig tosset.
    Det er en virkelig god udfordring, du har givet dig selv! Jeg tror, at jeg vi finde på noget lignende til mig selv med garn. Jeg synes nemlig slet ikke, at jeg ved nok.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er da tosset slet ikke at åbne dem. Sådan kan jeg godt have det med dameblade... Køber dem i ind imellem og ender sjældent med at gøre andet end at bladre dem igennem og ligge dem så jeg kan læse dem senere, hvilket så aldrig sker :-) God ide med garnet! Der synes jeg også at jeg fejler temmelig kraftigt ind i mellem. Så glæder mig til at høre hvad du lærer.

      Slet
  5. Hej. Jeg fandt dig på IG og nu også her :)
    Hvor er det skønt at høre, at jeg ikke er den eneste på barsel, som synes, at det er umuligt at få taget billeder i dagslys uden at ét eller begge børn kræver én eller begge forældre ;)

    Flot bluse i øvrigt. Jeg har syet lidt til mine børn på 3år og 1 mdr og vil gerne i gang med at sy noget mere til mig selv. Gerne, som dig, amme-venligt, men jeg tror nu, at jeg holder mig til at sy til ungerne lige nu, hvor jeg vidst ikke helt kan samle tankerne i mange øjeblikke af gangen.

    Go' syning :)

    SvarSlet
  6. Pants are super cool!! Love the fabric.

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar