Sider

mandag den 19. januar 2015

December 12 MOK 2014

 Jeg deltog sidste år i Cecilies udfordring med 12 months of knitting. - Konceptet er fantastisk, det tvinger lidt struktur og planlægning ind i min strikning, ikke at man behøver at følge det, og flere gange har jeg da også tilsidesat planlagte projekter, for at kaste mig over noget andet. -men altså, så kan de jo ikke have været vigtige tænker jeg ;-) Her er så mit 12 MOK projekter for December. Hermed nåede jeg næsten alle månederne, pånær Oktober, det synes jeg er meget godt gået når man tænker på at jeg i 2014 flyttede i hus og skulle lære haven og huset at kende, blev gravid, blev sygemeldt, blev gift og fik barn nummer 2. 

Jeg tager en tur mere med 12 Months of Knitting 2015. 

Decembers bidrag er strikket over "All you knit is love" Sweater med perlestriks mønster (bare uden perlestrik). Den er er strikket på pind 3 i det skønneste økologiske merinould fra Endelave. (og så lidt rester i merinould som kontrast)
 Størrelse 6 måneder. 



Merinoulden har jeg fået ef en skøn kollega, der havde set det på sin ferie og tog 2 bundter (fed??) med hjem til mig, bare fordi!  (og ja, det er selvfølgelig hendes datter der har fået Camille kjolen) Det er lige akkurat ikke nok til også at lave en sweater til min store dreng, men heldigvis var der tilfældigvis en anden blogger og IG'er der var hjemme på Endelave på ferie i julen (hvor jeg viste sweateren på IG). Søde Line fra Alle Elsker Agnes fik opstøvet de allersidste 60 g uld til mig og nu har jeg nok til at gå igang med en sweater til storebror! Eeeelsker at dette virtuelle kreative fællesskab kan give venner som gider gøre den slags for en, til trods for at man aldrig har mødt dem!






Som mange andre, er det svært at nå at få taget billeder i dagslys i disse tider. Så jeg har fundet på et lille koncept i forhold til at få taget billeder i dagslys. Vi har ikke en fin hvid væg at få taget billeder ved, vores hus er pudset og gult med stråtag, og med to små drenge bliver model arbejde til bloggen ikke prioriteret i weekenden. Men når jeg nu alligevel er ude med barnevognen, kan jeg jo tage mine sager med og bruge grunden og haven som baggrund. Samtidig kan det repræsenterer de ting der ellers foregår til årstiden (dvs ingenting udenfor lige nu ;-)) Så det er planen for fremtiden, nu må vi se om det holder  :-) Billederne ovenover er taget i vores lille æblelund, hvor vi har ca 20 æble træer i forskellige sorter. I 2014 gav de os ca 100 l æblemost og en masse dejlig æblegrød og kage, der nu ligger i fryseren og som vi langsomt spiser og drikker os igennem. Henover efteråret er de blevet kraftigt beskåret og krattet omkring dem er ved at blive tyndet, så de for mere sol lys i fremtiden, og dermed gerne skulle give endnu større udbytte.

2 kommentarer:

  1. Det er altså en fantastisk skøn sweater Gitte - så FIN og jeg kan kun forestille mig en lille purk i den :-) Og faktisk ville den være skøn i alle størrelser.
    Dejlig historie med to omgange af omtanke og - kan man kalde det glædesgivning - om garnet. Det er dejligt :-)
    Rigtig god weekend
    Kh
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Taak Mette. Glæder mig også så meget til at komme igang med storebrors version :-)

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar