Sider

torsdag den 25. april 2013

Fredags fix hos Marapytta

I fredags var jeg til fredagsfix hos Line. Det var helt fantastisk. En HEL dag med syning, kun "forstyrret" af den hyggelige frokost. Mit primære formål var at lærer at lave mine egen tittekanter og liiige få det ekstra til bukser. (Jeg elsker minikreas posebuks, men nogle gange er det rart med lidt udfordring). Det var første gang jeg var væk fra babyen en hel dag og det gik over alt forventning, fik lidt den kolde skulder da jeg kom hjem, men han tøede hurtigt op. Tror at både ham og faren havde hygget sig gevaldigt.

Jeg har syet bukserne i noget virkelig lækkert baby fløjl, købt hos Garn-iture og pyntet med tittebånd hjemmelavet i stof fra Panduro. Af et første forsøg er jeg sluppet ret heldigt fra tittekanten og lommen. (mindre heldigt slap jeg fra sammensyningen af selve buksen, hvor jeg af uvisse årsager fik vendt lidt op og ned på det hele og derfor ikke helt kunne få mønsteret til at passe...men jeg er oppe på hesten igen og har et par klippede bukser liggende der blot skal sys) 



Lommen er syet med franske sømme og det hele. Så mission acomplished hos Line i denne omgang. Der er kun et problem med Fredags fixet.... Man vil have mere... Så jeg har allieret mig med Elliots mormor der har lovet at passe ham d. 7 juni så jeg kan få mere!


Lines skole er jo vældig populær og jeg havde set disse leggings flere steder (bla her) når nogen havde været på besøg derinde. Drengen er i jeg-vil-gerne,-men-kan-ikke-kravle alderen med dertilhørende højlydt frustration, så vi prøver at hjælpe ham bedst muligt med lidt tætsiddende tøj med fri bevægelighed. Det er en dejlig tyk jersey fra Stof og Stuff, som jeg overvejer om jeg skal have noget mere af.



Lille jersey-sæt. Blusen er syet efter Lines sweatshirt mønster og gjort lidt mindre.



Da jeg var færdig med alle de ovenstående projekter, var der kun 45 min tilbage, og hverken nok tid eller overskud til at begynde på noget helt nyt. Så jeg var glad for at jeg havde et lille halvfærdigt projekt med som jeg kunne færdiggøre og bruge tiden fornuftigt. Problemet er bare at selvom den er helt færdig syet, synes jeg at der mangler noget. Så nu tæller den ikke rigtigt som færdig i mit hovede endnu. Tror der skal en lille applikation, lomme med tryk eller noget på. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar