Sider

torsdag den 27. marts 2014

Maternity wear #1

Jeg indfører mine helt egne temaer på bloggen denne uge. Vente tøj og vinge veste... Heldigvis er moden sådan rimelig afslappet i øjeblikket og det er nemt at bruge almindelige mønstre og så bare vælge det rigtige snit og det rigtige stof. - Og måske lave små ændringer for at give plads til maven.

 

Det er ikke den skarpe blits der skal fokuseres på, men min vente version af Marapyttas buksemønster. Vente versionen, er stort set identisk med Lines mønster, men blot klippet lidt lavere ved maven, da det originale mønster er rimelig højtaljet til mig.


Stoffet er en blød sommerlig viskose fra Stof & Stil (og lige nu kan jeg ikke linke til stoffet, men det er fra forårs kollektionen). Kæresten synes det er lidt som om jeg har natbukser på, på job, men altså det er jo heller ikke ham der skifter form som dagen skrider frem og skal rumme en voksende mave - og jeg er nu alligevel ret glad for dem. 

*****
I am currently running my own little theme of quilter vest and maternity wear here on the blog. Luckily fashion is very casual at the moment, so its rather easy to find patterns that can be used as maternity wear or slightly altered, to fit the purpose. Here is a pair of pants, where I lowered the waistline to fit the growing belly, otherwise, they are completely like the original pattern. 

10 kommentarer:

  1. Hvor er du fin Gitte, glæder mig til at se dig og maven live.

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaark Julie. Nu begynder den at titte frem for alvor. Håber vi snart ses.
      KH Gitte

      Slet
  2. Svar
    1. Tak Anne-Sofie... og så er de rare at have på... win-win :-)

      Slet
  3. Så fine - jeg går også og pynser på at få designet en nederdel til min voksende mave.
    Mest fordi jeg har lidt for meget på sidden til at kunne passe det gængse ventetøj - men har ikke lige turde klaste mig ud i det endnu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gode ved at sy selv er jo at man også kan prøve sig lidt frem i noget billigere materiale. Har tegnet min ynglings nederdel af og lavet den om til en venteversion, den kommer en af de nærmeste dage. Først lavede jeg den i en billig jersey, og nu har jeg klippet den op i en rest jeg fandt i stof og stil... den er så rar.
      Glæder mig til at se hvad du finder på :-)
      KH Gitte

      Slet
  4. Jeg er tosset med mønsteret! Og de ser altså både virkelig fede og behagelige ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er de også... I hvert falde behagelige. Og jeg elsker printet, egner mig måske i virkeligheden ikke helt til så løse bukser, men i en graviditet må man jo finde sig i meget... og så i at være uformelig og rund. Suk :-)

      Slet
  5. Ææælllksssskkkkeeeerr dem 😜
    Nej de ligner ikke natbukser

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar